U bent hier:

Stem op: Bufferstroken 2.0

20/09/2020

Het project Bufferstroken 2.0 is genomineerd voor de tweejaarlijkse Gelderse prijs voor Ruimtelijk Kwaliteit (GPRK). Bufferstroken 2.0 zijn stroken langs watergangen bestaande uit (noten)bomen- en struiken. Ze verminderen de emissie naar oppervlaktewater. Een jury zal in december de winnaar bekend maken. Er is daarnaast ook een publieksprijs! Jij stemt toch ook voor bufferstroken 2.0?

Bufferstroken 2.0 levert enerzijds een neveninkomst op voor de agrarisch ondernemer, maar draagt daarnaast bij aan CO2-vastlegging, klimaatadaptatie en draagt bij aan een betere waterkwaliteit door het verminderen van emissie naar oppervlaktewater.

Gedurende het project zijn bij drie agrarische ondernemers bufferstroken aangelegd. Door kennisverspreiding en het organiseren van demonstratiebijeenkomst kunnen de aangelegde bufferstroken 2.0 andere agrariërs inspireren.

Een vakkundige jury onder leiding van Jan Terlouw bepaalt in december wie van de 20 genomineerden de Gelderse prijs voor Ruimtelijk kwaliteit wint ter waarde van 10.000 euro. Er is tevens een publieksprijs. Jij stemt toch ook voor bufferstroken 2.0? Breng hier je stem uit:

Help ons met het concept Bufferstroken. Stem op ons: Bufferstroken 2.0

Wat doen we als we winnen? Het geld wordt besteedt aan verdere aanleg van bufferstroken bij agrarische ondernemers in Gelderland. Hiermee maken we Gelderland nog mooier en biodiverser.